زاخارووا: واکنش مسکو به استفاده دارایی‌های روسیه دردناک خواهد بود

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 184700

به‌دنبال توافق رهبران «جی۷» بر سر ارایه ۵۰ میلیارد دالر از سود دارایی‌های مسدودشده روسیه به اوکراین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که پاسخ مسکو در این زمینه «دردناک» خواهد بود.

زاخارووا روز پنج‌شنبه، ۱۳ جون، در یک نشست خبری گفته است که مسکو برای اقدام تلافی‌جویانه به اندازه کافی اموال و سرمایه‌های اروپایی را در اختیار دارد.

وی افزوده است: «اقدامات تلافی‌جویانه مسکو برای بروکسل بسیار دردناک خواهد بود، بنابر این آن‌ها قبل از هر چیز هزینه اقدام جنون‌آمیز خود را باید از کیف پول خودشان بپردازند.»

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده است که اقدامات فرانسه در اوکراین به‌طور چشم‌گیری احتمال درگیری مستقیم با مسکو را نزدیک‌تر می‌کند.

وی هشدار داده است که این موضوع پیامدهای «غیرقابل پیش‌بینی» را برای امنیت نه تنها اروپا، بلکه تمام جهان خواهد داشت.

این دیپلمات روسی همچنان ایالات متحده و بریتانیا را متهم کرده است که اوکراین را برای انجام حملات به گفته او «تروریستی» علیه روسیه تحریک می‌کنند.

گفتنی است که پیشتر رهبران «جی۷» برای ارایه ۵۰ میلیارد دالر وام به اوکراین با استفاده از سود دارایی‌های روسیه که پس از آغاز حمله این کشور بر اوکراین در سال ۲۰۲۲ مسدود شده‌ است، توافق کرده بودند.

قرار است رهبران کشورهای عضو گروه هفت (امریکا، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، جاپان و کانادا) روز جمعه، ۱۴ جون، این توافق را رسماً اعلام کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟