روسیه پروازهایش را در سه شهر متوقف کرد

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 193751

در پی موج تازه حملات پهپادی اوکراین، مقام‌های روسیه از متوقف کردن پرواز‌ها در سه شهر این کشور خبر داده‌اند.

مقام‌های روسیه امروز سه‌شنبه، ۲۰ سنبله اعلام کردند که در جریان موجی از حملات پهپادی اوکراین، دو ساختمان مسکونی در اطراف مسکو دچار آتش‌سوزی و پروازها در سه میدان هوایی این شهر متوقف شد.

به گفته مقام‌ها، یک زن نیز در این حملات کشته شده است.

مقام‌های روسی همچنین گفتند که سیسم‌های دفاع هوایی این کشور دست‌کم ۱۵ پهپاد را نیز در اطراف مسکو سرنگون کرده اند.

همزمان بیش از ۶۰ جنگ‌افزار هوایی هم بر فراز منطقه بریانسک در نزدیکی مرز با اوکراین سرنگون شدند.

به گفته سرگئی سابیانین؛ شهردار مسکو، پهپادها در مناطق لیوبرتسی و رامنسکویه در اوبلاست مسکو و همچنین در ناحیه شهر پودولسک، که در ۳۸ کیلومتری جنوب کاخ کرملین قرار دارد، منهدم شدند.

مقام‌های روسیه اعلام کردند در پی حمله‌های پهپادی اوکراین، دو ساختمان چند‌طبقه مسکونی در منطقه رامنسکویه در اوبلاست مسکو دچار آتش‌سوزی شدند و فرماندار اوبلاست مسکو هم از «مرگ یک زن» خبر داد.

رویترز به نقل از دو کانال تلگرامی، که به سرویس‌های امنیتی روسیه نزدیک هستند، گزارش داد که پروازهای فرودگاه‌های ونوکووا، دوموده‌دوو، و ژوکوو همزمان با حملات پهپادی متوقف شد.

مقام‌های هوانوردی روسیه اعلام کردند پروازهای این فرودگاه‌ها برای رعایت مسائل ایمنی در پی حملات پهپادی اوکراین به مسکو صورت گرفته است.

خبرگزاری تاس روسیه نیز گزارش داده که بقایای یک پهپاد منهدم‌شده اوکراین بر روی یک تاسیسات سوخت و انرژی در منطقه تولا در شمال مسکو سقوط کرد.

در همین حال، فرماندار منطقه بریانسک در جنوب غربی روسیه، که هم مرز با اوکراین است، گفت یگان‌های پدافند هوایی روسیه بیش از ۶۰ پهپاد را در طول شب در این منطقه منهدم کردند. وی در تلگرام گفت این حادثه خسارات جانی و مالی نداشته است.

ایگور آرتامونوف؛ فرماندار لیپتسک در چندصد کیلومتری جنوب مسکو هم در تلگرام گفت که چند پهپاد در این منطقه سرنگون شده‌اند و افزود از تلفات یا خسارات جدی خبری نیست.

به گفته کی‌یف، حمله به زیرساخت‌های نظامی، حمل و نقل و انرژی روسیه در پاسخ به حملات مسکو به خاک این کشور از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟