روسیه: امریکا مسوول حمله بر کریمه است

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185690

پس از حمله موشکی اوکراین بر کریمه که منجر به کشته شدن دست‌کم چهار تن و زخمی شدن ۱۵۱ تن دیگر شده، کرملین امریکا را مسوول این حمله خوانده و تاکید بر اقدام تلافی‌جویانه کرده است.

کرملین روز دوشنبه، ۲۴ جون، در بیانیه‌ای اعلام کرده که نیروهای اوکراینی با استفاده از موشک‌های (ATACMS) ساخت امریکا این حمله را انجام داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این مورد به خبرنگاران گفته است: «شما باید از همکاران من در اروپا و مهمتر از همه در واشنگتن بپرسید که چرا دولت‌های آن‌ها کودکان روسی را می‌کشند؟»

همچنان وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به حمله اوکراین با استفاده از موشک‌های ساخت امریکا، لین تریسی، سفیر ایالات متحده در مسکو را احضار کرده و به وی گفته که واشنگتن یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته و به یک طرف درگیری تبدیل شده است.

در بیانیه این وزارت آمده است: «این حمله تدابیر تلافی جویانه قطعاً به‌دنبال خواهد داشت.»

به گفته مقام‌های روسی، در حمله روز یک‌شنبه، ۲۳ جون، بر سواستوپل کریمه دست‌کم دو کودک کشته شده‌اند.

براساس گزارش رویترز، کی‌یف هدف قرار دادن غیرنظامیان در کریمه را رد کرده است.

کریمه قلمرو اوکراین است که پوتین آن را در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک روسیه کرده بود.

با این حال، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به نقل از سفیر این کشور در مسکو گفته که واشنگتن تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داده است تا توسط آن بتواند از قلمرو مستقل خود، از جمله کریمه دفاع کند.

گفتنی است که جنگ در اوکراین تنش میان روسیه و غرب را افزایش داده و مقام‌های روسی گفته‌اند که این تنش‌ها وارد خطرناک‌ترین مرحله شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟