روزنامه تلگراف: ورزشکاران راگبی زن در افغانستان از ترس طالبان مخفیانه تمرین می‌کنند

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2ورزشی
  • شناسه مطلب: 150247

روزنامه بریتانیایی تلگراف گزارش داده است که پس از روی‌کارآمدن طالبان، ورزشکاران راگبی زن در افغانستان سرگردان مانده‌اند و اکثریت آنان از ترس طالبان مخفیانه تمرین می‌کنند.

روزنامه بریتانیایی تلگراف روز دوشنبه، ۳۰ اسد، با نشر گزارشی از ورزشکاران راگبی زن در افغانستان نوشته است که پس از سلطه طالبان، اکثریت این زنان مانند سایر ورزشکاران از افسرده‌گی رنج می‌برند.

در گزارش آمده که در دو سال گذشته تمام فعالیت‌های مربوط به راگبی متوقف شده است، اما تعداد کمی از زنان هر هفته جان خود را به خطر می‌اندازند تا به‌طور مخفیانه تمرین کنند.

یکی از این زنان ورزشکار به تلگراف گفته است: «بیشتر وقت‌ها والدینم سعی می‌کنند من را از رفتن منع کنند؛ زیرا از زنده‌گی من می‌ترسند. حتا تمرین کردن برای من بسیار سخت است.»

او افزوده است: «تنها راهی که می‌توانم از والدینم اجازه بگیریم این است که گریه کنم تا زمانی که آن‌ها تسلیم شوند و من را رها کنند. برای من، راگبی بسیار آزاد است. این واقعیت است که من می‌توانم این کار را با دوستانم انجام دهم. این اشتیاق من است.»

یکی دیگر از زنان می‌گوید: «اولین کاری که می‌کنیم این است که به هم نزدیک شویم و از هم بپرسیم حال‌مان چطور است. ما باید همه‌چیز را خیلی بی‌سر و صدا انجام دهیم. مهم است که سر و صدا نکنیم یا توجه خود را به خود جلب نکنیم. مواقعی بوده است که در یک اتاق کوچک تمرین کرده‌ایم. گرفتن اجازه از والدین ما بسیار دشوار است؛ زیرا آن‌ها می‌دانند که طالبان چگونه عمل می‌کنند. حتا ترک خانه هم خودش یک جنگ است.»

با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، محدودیت‌های این گروه همانند سایر بخش‌های در عرصه ورزش نیز در برابر دختران و زنان افزایش پیدا کرده است.

پیشتر، کمیته‌ بین‌المللی المپیک نیز در نشستی خواستار پایان بخشیدن به محدودیت‌های وضع شده علیه ورزشکاران زن در افغانستان شده است.

کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر از طالبان خواست که محدودیت‌های وضع شده بر ورزشکاران زن را هرچه‌ زودتر لغو کنند.

با این حال، طالبان تا کنون به این خواسته‌ها تمکین نکرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟