رهبر طالبان مقام‌های این گروه را از دخالت در قراردادهای «تدارکاتی و معدن‌کاری» منع کرد 

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 197017

هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان در فرمانی مقام‌ها و مامورین طالبان را از دخالت و سهم‌گیری در قراردادهای معدن‌کاری و تدارک اجناس و خدمات ادارات این گروه منع کرده‌است.

وزارت عدلیه طالبان امروز یکشنبه، ۱۵ میزان این فرمان را منتشر کرده و گفته که رهبر طالبان آن را در ماه جوزای سال گذشته صادر کرده است.

در این فرمان آمده‌است: «به منظور تأمین شفافیت در تدارکات، معدن‌کاری و سایر قرادادهای وزارت‌ها و ادارات امارتی (طالبان) که موضوع آن دارایی عامه باشد، مقامات امارتی و مامورین نمی‌توانند به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم در داوطلبی قراداد‌های تدارک اجناس، خدمات و امور ساختمانی، معدن‌کاری و سایر قرارداد‌ها به حیث داوطلب اشتراک کنند».

این فرمان افزوده که شرکت‌های خصوصی که مقامات طالبان و مامورین حکومت این گروه در آن سهم‌دار و یا مسوول باشند نیز نمی‌توانند در این پروسه‌ها شرکت کنند.

این فرمان در حالی از سوی وزارت عدلیه طالبان بازنشر شده که در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از فساد، اختلاس و سپردن قراردادهای میلیون دالری بدون گذاشتن آن به داوطلبی، به شرکت‌هایی که مقام‌های طالبان در آن سهم دارند، به ویژه در بخش معادن نشر شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟