رهبر طالبان در پیام عیدی بر «تعامل با جهان در چوکات اسلام» تاکید کرد

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 184692

هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان گفته‌است که این گروه خواهان روابط اقتصادی و سیاسی با جهان است و در این زمینه مسوولیت خود را ادا کرده‌است.

رهبر طالبان در این پیام که امروز پنج‌شنبه، ۲۴ جوزا منتشر شد گفته که گروه طالبان با تمام جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی در چوکات شریعت اسلام تعامل سیاسی و اقتصادی می‌کند.

او افزوده که این مکلفیت‌های خود را برای تعامل با جهان ادا کرده‌است. وی همچنان از سرمایه‌گذاران خواسته که در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

هبت‌الله آخندزاده همچنین بر رفتار درست مسوولان این گروه با مردم تاکید کرده و از نیروهای امنیتی طالبان خواسته است تا برای تامین امنیت به تعهدات خود عمل کنند.

رهبر طالبان در این پیام با اشاره بر عملکرد دادگاه‌های این گروه گفته است که «فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر با توجه به موازین شرعی برای اصلاح جامعه عملا انجام می‌شود و همچنان ادامه دارد».

وی در بخشی دیگر از این پیامش گفته که طالبان متعهد به توزیع زمین به مهاجرین برگشته از کشورهای همسایه می‌باشد. به گفته او، مسوولان ادارات طالبان در راستای کمک به مهاجرینی که به صورت اجباری اخراج شده‌اند کار می‌کنند و نیز در نظر است که برای آنان زمین توزیع شود.

پیام عیدی رهبر طالبان در هزارمین روز بستن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران منتشر شده اما در این پیام هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده‌است.

رهبر طالبان ادعا کرده که با حاکم شدن این گروه «حقوق شرعی تمام اتباع تامین و محفوظ شده است».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟