رهبر طالبان در بادغیس بر «اجرای شریعت» تاکید کرد

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 192720

هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان که به ولایت بادغیس سفر کرده، در دیدار با مقام‌های محلی این گروه در بادغیس، بر اجرای «شریعت» و اطاعت طالبان از خودش تاکید کرده‌است.

رسانه‌های زیر اداره طالبان امروز شنبه، ۱۰ سنبله گزارش داده‌اند که رهبر طالبان در این سفر با شماری از مقام‌های محلی این گروه دیدار کرده است.

منابع روز پنجشنبه گذشته گفته بودند که رهبر طالبان به ولایت بادغیس سفر کرده و قرار است در یک مدرسه جهادی سخنرانی کند و با مقام‌های این ولایت گفتگو کند.

‏دفتر مطبوعاتی والی طالبان در بادغیس در بیانیه‌ای گفته‌است که رهبر طالبان در دیدار با مقام‌های محلی این گروه بر «اطاعت از امیر، اجرای شریعت، آموزش و ترویج مفاهیم اسلامی برای جوانان» تاکید کرده است.

در این بیانیه جزئیات بیشتری از سخنان رهبر طالبان منتشر نشده است. او پیش از این نیز در سخنانش زیر دستانش را به «اطاعت و وحدت» فرا خوانده بود.

رهبر طالبان هنگامی که در ماه‌ ثور از قندهار به کابل سفر کرده بود، در دیدار با برخی مقام‌ها و‌ مسوولان طالبان بر«اطاعت و وحدت» میان طالبان تاکید کرده بود.

افزون بر این آقای آخندزاده در سخنرانی‌اش در نماز عید قربان‌ در ماه جوزا نیز در قندهار گفت که به‌ بهای کنار رفتن‌اش، خواستار وحدت میان طالبان است.

با گذشت بیش از سه سال از تسلط طالبان بر افغانستان، هبت‌الله آخندزاده از انظار عمومی غایب است و فقط بریده‌هایی از سخنان او توسط سخنگویان و مقامات طالبان منتشر می‌شود.

مقام‌های طالبان به طور مداوم از فعالیت‌ها و دستورالعمل‌های او در رسانه‌ها گزارش می‌دهند اما او تا کنون در هیچ دیدار عمومی یا رویداد رسمی حاضر نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟