دو رویداد ترافیکی در پاکستان ۳۵ کشته برجا گذاشت

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 192034

مقام‌های صحی و امدادرسانی پاکستان از کشته شدن دست‌کم ۳۵ نفر در دو رویداد ترافیکی در این کشور خبر داده‌اند. در این حوادث که در ایالت‌های پنجاب و بلوچستان رخ داده است، حد اقل ۱۲ زائر پاکستانی که عازم ایران بودند نیز کشته شده‌اند.

سمینه خان؛ رییس شفاخانه تحصیل در شهر کاهوتای پاکستان امروز یکشنبه، ۴ سنبله تایید کرد که ۲۳ جسد از محل سقوط یک بس بر یک دره در حومه شهر آزاد پتان که در مرز میان ایالت پنجاب و کشمیر تحت کنترل پاکستان واقع شده است، یافت شده‌است.

عمر فاروق؛ یک مقام ارشد حکومت از منطقه سودهانوتی، محلی که این بس سفرش را از انجا آغاز کرده بود، در یک تماس تلفنی با خبرگزاری فرانس پرس شمار تلفات این حادثه مرگبار را تایید کرد.

در سانحه دوم، دست‌کم ۱۲ مرد بر اثر سقوط بس حامل شان در یک دره واقع در امتداد شاهراه ساحلی ماکران ایالت بلوچستان، جان باختند. بر اساس گزارش‌‌ها،‌ به این بس اجازه دخول به ایران داده نشده بود و دوباره برگشت داده شده بود.

اسلم بنگل‌زی؛ یک افسر پولیس، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که یک جرثقیل ارتش به سمت محل وقوع این حادثه در حال حرکت است تا س را از دره بلند کند و بررسی شود که آیا مسافرین در زیر بس نیز گیر مانده اند یا خیر. او گفت که تعداد تلفات این حادثه ممکن افزایش یابد.

بنگل‌زی گفت که این جاده دارای پیچ و خم‌های زیادی است و این بس حین افزایش سرعت، به این دره عمیق سقوط کرد.

این حادثه در ۱۰۰ کیلومتری شهر یوتال و ۵۰۰ کیلومتر به دور از شهر مرزی پیشین در ایران، به وقوع پیوسته است.

وقوع حوادث ترافیکی با تلفات زیاد به طور معمول در پاکستان رخ می‌دهد، جایی که اقدامات ایمنی ضعیف است، آموزش رانندگان ناکافی است، و زیرساخت‌های حمل و نقل در اکثر اوقات در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟