درگیری طالبان و مرزبانان پاکستانی در خوست؛ والی طالبان از محل درگیری بازدید کرد

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 194845

دفتر رسانه‌های طالبان در ولایت خوست اعلام کرد که عبدالقیوم روحانی؛ والی این گروه در ولایت خوست از محل درگیری اخیر میان طالبان و مرزبانان پاکستانی در گذرگاه مرزی «غلام خان» بازدید کرده‌است. این ساحه از روز پنجشنبه به این طرف شاهد درگیری‌های شدید میان دو طرف بوده است.

بر بنیاد اعلام این دفتر، آقای روحانی امروز شنبه، ۳۱ سنبله به «بندر غلام‌خان» رفته و با بازدید از ساحات درگیری شب گذشته و به نیروهای مرزی طالبان در زمینه «حفاظت از مردم» توصیه کرده است.

در خبرنامه این دفتر آمده که نیروهای طالبان در بندر غلام به والی این گروه اطمینان داده‌اند که «دست‌هایی که به خاک افغانستان تعرض می‌کنند یا قصد ایجاد ناامنی دارند» را کوتاه می‌کنند.

درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستان روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و پس از ساعاتی فروکش کرد. این درگیری روز جمعه دوباره تشدید شد و تا ناوقت‌های شب جریان داشت. شماری از باشندگان ساحه در پی این درگیری خانه‌های خود را ترک کردند.

یک محلی طالبان گفت که پس از اصابت یک گلوله هاوان که از آن سوی خط دیورند، یک عضو طالبان کشته شده است. او همچنین ادعا کرد که در نتیجه این درگیری‌ها چند نظامی پاکستان نیز کشته شده‌اند.

با این حال، هنوز علت اصلی آغاز درگیری میان دو طرف معلوم نیست و مقام‌های طالبان نیز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

در یک ماه گذشته این دومین بار است که طالبان با مرزبانان پاکستانی در خوست درگیر می‌شوند. درگیری چند روز پیش میان دو طرف در ولسوالی زازی میدان چندین کشته و زخمی برجا گذاشت. هرچند رسانه‌های پاکستانی از کشته‌شدن ده‌ها عضو طالبان خبر دادند اما طالبان این آمار را تایید یا رد نکردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟