درخواست اعضای تیم کریکت زنان افغانستان برای احیای این تیم در تبعید

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 186174

شماری از اعضای تیم کریکت زنان افغانستان که هم‌اکنون در استرالیا پناهنده شده‌اند در نامه‌ای به گریگ بارلی؛ رییس شورای بین‌المللی کریکت (ICC)، خواستار تشکیل این تیم ملی در تبعید شده‌اند.

در این نامه که از سوی ۱۷ عضو تیم کریکت زنان افغانستان نوشته شده آمده است که آن‌ها می‌خواهند صدای زنان افغانستانی علاقه‌مند به کریکت که در داخل کشور به دلیل ممنوعیت طالبان از این ورزش محروم هستند، باشند.

این ورزشکاران که هم‌اکنون در استرالیا پناهنده شده‌اند، گفته‌اند «هدف ما از داشتن یک تیم پناهندگان این است که پیشرفت کنیم و استعدادهایمان را به نمایش بگذاریم، به زنان باقی‌مانده در أفغانستان امید بدهیم و به چالش‌هایی است که زنان افغانستان با آن روبرو هستند، توجه‌ها را جلب کنیم».

شورای بین‌المللی کریکت تاکنون در مورد واکنش بارلی به این نامه اظهارنظری نکرده است. با این حال، این شورا همواره بر تعهد اعضای خود، به‌ویژه اعضای دایم، به داشتن تیم‌های ملی زنان و تلاش برای توسعه کریکت در کشورهای شان تأکید کرده است.

افغانستان در حال حاضر تنها عضو دائمی ICC است که تیم ملی زنان ندارد.

تیم ملی کریکت زنان افغانستان در سال ۲۰۱۰ ایجاد شده بود و با سقوط افغانستان به دست طالبان، منحل شد. طالبان علاوه بر منحل‌سازی تیم‌های ورزشی زنان، هرگونه فعالیت ورزشی زنان را ممنوع کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟