خواجه آصف: برای حمله به خاک افغانستان از طالبان اجازه نمی‌گیریم

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 186181

خواجه آصف؛ وزیر دفاع پاکستان تایید کرد که نیروهای پاکستانی در خاک افغانستان عملیات انجام داده‌اند و در آینده نیز اگر از افغانستان مورد حمله قرار بگیرند، بر حملات خود در خاک این کشور ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع پاکستان این سخنان را در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی که امروز سه‌شنبه، ۱۲ سرطان منتشر شد، بیان کرده و گفته که کشورش به‌عنوان بخشی از عملیات نظامی جدید موسوم به «عزم استحکام» و با هدف مقابله با تروریزم به حملات خود در افغانستان ادامه خواهد داد.

او در این مصاحبه افزوده که حملات هوایی گروه‌هایی را هدف قرار می‌دهد که پاکستان آن‌ها را به هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان متهم می‌کند.

وزیر دفاع پاکستان گفت: «درست است که ما در افغانستان عملیات انجام داده‌ایم و به انجام آن ادامه خواهیم داد. اگر [از افغانستان] مورد حمله قرار بگیریم،‌ با کیک و کلچه از آن استقبال نمی‌کنیم، ما به آن‌ها حمله خواهیم کرد».

او همچین حملات فرامرزی پاکستان را «مشروع» خوانده و گفته که طالبان افغانستان را پیش از حمله بر خاک افغانستان مطلع نخواهند کرد.

خواجه آصف در این رابطه گفت: «این عامل غافلگیری را از بین می‌برد، چرا باید به آنها بگوییم، آماده شوید، ما می‌خواهیم عملیات کنیم».

وزیر دفاع پاکستان طالبان افغانستان را متهم کرده به‌رغم درخواست اسلام‌آباد ا برای جلوگیری از حملات از خاک این کشور علیه پاکستان، این گروه تمایلی به اقدام علیه تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) نداشته است.

پیشتر سخنان خواجه آصف مبنی بر حمله بر خاک افغانستان واکنش‌های سطحی طالبان افغانستان را در پی داشت. وزارت دفاع این گروه با نشر یک اعلامیه به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت که مسوولیت عواقب بعدی این اقدامات به دوش پاکستان خواهد بود.

پاکستان که از حامیان اصلی طالبان بود، پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، این گروه را متهم کرد که به طالبان پاکستانی که علیه ارتش و نیروهای پاکستانی می‌جنگد، پناه داده است. این اتهام ناشی از افزایش حملات و خشونت‌ها در پاکستان بعد از سقوط افغانستان بود.

با این حال طالبان پناه‌دادن به گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرده و گفته‌اند که پاکستان از تامین امنیت خود ناتوان است و تلاش می‌کند با متهم کردن این گروه، ناتوانی خود را بپوشاند.

پاکستان اخیراً عملیات عزم استحکام را برای مبارزه با تروریستان اعلام کرده که حملات برون‌مرزی بخشی از آن است. این عملیات در داخل پاکستان با واکنش شدید احزاب مخالف دولت این کشور روبه‌رو شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟