حکمتیار: برخی پشتون‌ها در برابر پول بسیار «بی‌ همت» هستند و «نوکر» می‌شوند

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 198175

گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی در اظهاراتی که به نظر می‌رسد در رابطه به جرگه بزرگ پشتون‌های پاکستان مطرح شده، گفته‌است که پشتون‌ها برای دفاع از وطن خود برای هرگونه قربانی آماده اند اما تاکید کرده که برخی از آن‌ها در برابر پول بسیار «بی همت» هستند.

وبسایت «دیلی شهادت» که اظهارات و سخنان آقای حکمتیار را منتشر می‌کند، امروز دوشنبه، ۲۳ میزان این سخنان را از وی نقل کرده‌است. در صفحه ایکس این وبسایت از قول رهبر حزب اسلامی ادعا شده که پشتون‌ها در برابر اشغال‌گران پیش از هر قوم دیگر در خط نخست مبارزه ایستاده‌اند.

او افزوده که این قوم برخی مشکلات هم دارد و تاکید کرده که برخی از این مردمان در برابر پول بسیار بی همت هستند و به خاطر پول «غلام و نوکر» می‌شوند و در برابر قوم خود هم می‌جنگند.

گلبدین حکمتیار در ادامه گفته‌است:‌ «غرض، مرض، جهل و غرور آنان را نمی‌گذارد که راه اتحاد را انتخاب کنند و دور یک رهبر جمع شوند. مرده پرستی و محکوم کردن زنده‌ها را نشانه آزادی و غیرت می‌دانند».

هرچند رهبر حزب اسلامی مشخص نکرده که کدام بخش از پشتون‌ها مخاطب این سخنانش است؛ اما این سخنان همزمان با پایان جرگه قومی پشتون‌های پاکستان بیان شده است. این جرگه که رهبری جنبش تحفظ پشتون‌ها برگزار شده بود، روز گذشته پایان یافت و در اعلامیه‌ای خواستار تشکیل ارتش پشتون‌ها در خیبرپختون‌خوای پاکستان و اخراج ارتش و طالبان پاکستانی از این ایالت شد.

پیشتر حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین افغانستان از اعلامیه پایانی جرگه پشتون‌های پاکستان استقبال کرده بود.

طالبان تا کنون به این جرگه واکنش رسمی نشان نداده‌اند اما برخی مقامات این گروه، جرگه پشتون‌ها را سازمان‌دهی شده توسط «جاسوسان استخبارات پاکستان (آی.اس.آی)» خوانده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟