حمله مهاجمان بر شرکت هوانوردی ترکیه در انقره

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 199587

رسانه‌های ترکیه از وقوع یک انفجار در ساختمان مرکزی شرکت هوانوردی ترکیه (TUSAS) و به دنبال آن حمله مسلحانه به آن در شهر انقره، پایتخت این کشور گزارش داده‌اند. در همین حال وزیر داخله ترکیه این رویداد «حمله تروریستی» خوانده و گفته که چندین تن در پی آن کشته شدند.

علی یرلی‌کایا؛ وزیر داخله ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که این انفجار امروز چهارشنبه (۲۳ اکتوبر) در شرکت صنایع هوانوردی و فضایی این کشور رخ داده‌است. او این انفجار را نتیجه یک حمله تروریستی دانست و گفت که در این حمله چند نفر کشته شده‌اند.

اندکی پیش از اظهار نظر وزیر داخله ترکیه خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود که انفجار مهیبی در مقر «صنایع هوانوردی و فضایی ترکیه» در انقره رخ داده است. به گزارش آناتولی، صدای تیراندازی در این منطقه نیز شنیده شده است.

علت انفجار و تیراندازی هنوز مشخص نیست ولی برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که یک حمله انتحاری در مرکز صنایع هوانوردی و فضایی ترکیه رخ داده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که پس از شنیده شدن صدای انفجار و شلیک گلوله در تاسیسات «صنایع هوانوردی و فضایی ترکیه»، موسوم به TUSAŞ، در منطقه قهرمان‌کازان در انقره، نیروهای امنیتی، آتش نشانی و تیم صحی به منطقه اعزام شدند.

برخی رسانه‌ها از ترکیه گزارش داده‌اند که این حمله دست‌کم ۹ کشته برجای گذاشته است.

در این گزارش‌ها آمده که مهاجمان با سلاح‌های سبک و سنگین با یک تاکسی به ساختمان رسیدند و به دو گروه تقسیم شدند.

گفته شده که یکی از مهاجمان خود را مقابل در ورودی ساختمان منفجر کرده و دو نگهبان را کشت و گروهی دیگر وارد ساختمان شدند و گروگان گرفتند.

آتش‌سوزی در داخل ساختمان ادامه دارد و دادستانی کل انقره تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟