حمله تی‌تی‌پی بر ارتش پاکستان؛ اسلام‌آباد معاون سفیر طالبان را احضار کرد

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 187477

به دنبال حمله جنگ‌جویان تی‌تی‌پی بر یک پایگاه ارتش پاکستان در خیبرپختونخوا، وزارت امور خارجه این کشور معاون سفیر طالبان را احضار کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه، ۲۸ سرطان، با نشر اعلامیه‌ای نوشته که از طالبان خواسته است تا به‌طور کامل در این مورد تحقیق کنند و اقدامات فوری روی‌دست بگیرند.

این وزارت افزوده است: «از [طالبان] خواسته شد تا به‌طور کامل تحقیق کرده و اقدامات فوری، قوی و موثر را علیه عاملان حمله اتخاذ و از تکرار چنین حملاتی علیه پاکستان با استفاده از خاک افغانستان جلوگیری کنند.»

در اعلامیه آمده است: «پاکستان نگرانی جدی خود را در مورد حضور گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان که همچنان امنیت پاکستان را تهدید می‌کند، تکرار کرد.»

به گفته این وزارت، چنین حوادثی برخلاف روحیه روابط دوجانبه میان اسلام‌آباد و طالبان است.

این در حالی است که در اثر حمله دو روز پیش جنگ‌جویان تی‌تی‌پی بر یک پایگاه ارتش پاکستان در خیبرپختونخوا، هشت سرباز این کشور کشته شده بودند.

پاکستان جنگ‌جویان وابسته به حافظ گل بهادر، یک تن از فرماندهان تی‌تی‌پی را عامل این رویداد می‌داند و ادعا می‌کند که وی در خاک افغانستان حضور دارد.

با این حال، وزارت امور خارجه طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

چندی پیش نیز محسن نقوی، وزیر امور داخله پاکستان از طالبان خواسته بود تا اعضای تی‌تی‌پی را به دلیل نقش این گروه در ناامنی‌های اخیر در این کشور، به اسلام‌آباد تحویل دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟