حملات هوایی روسیه بر شرق اوکراین؛ ۱۲ تن کشته شدند

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 186025

مقام‌های در کی‌یف اعلام کرده‌اند که در پی حملات هوایی روسیه بر شرق اوکراین، دست‌کم ۱۲ تن کشته شده‌اند.

این حملات دیروز شنبه، ۲۹ جون، انجام شده است.

اسوشیتدپرس به نقل از وادیم فیلاشکین، والی دونتسک گزارش داده که در ۲۴ ساعت گذشته جنگنده‌های روسی ۱۳ بار بخش‌های از این منطقه را بمباران کرده است.

براساس این گزارش، دامنه درگیری‌ها در خط مقدم جبهه شرقی اوکراین افزایش یافته است و روسیه تلاش می‌کند با حملات هوایی منابع نظامی اوکراین را کاهش دهد.

والی دونتسک گفته است که پنج تن دیگر در پی حملات هوایی ارتش روسیه در این منطقه زخمی شده‌اند.

همچنان ایوان فدوروف، والی ویلنیانسک نیز اعلام کرده است که در پی حملات روز شنبه، ۲۹ جون، نیروهای روسیه بر این منطقه دست‌کم هفت تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بربنیاد اطلاعات مقام‌های اوکراینی، حمله بر یک ساختمان مسکونی در «دنیپروی» این کشور هم یک کشته و ۱۲ زخمی برجا گذاشته است.

مقام‌ها افزوده‌اند که شماری از افراد هنوز در زیر آوار ناپدید هستند.

ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با اشاره به این حملات خاطرنشان کرده است که کی‌یف به دستگاه‌های دفاع هوایی بیشتر نیاز دارد.

در همین حال، مقام‌های روسیه از افزایش حملات پهپادی اوکراین بر منطقه «کورسک» خبر داده و گفته‌اند که در حملات روز شنبه نیروهای اوکراینی بر این منطقه، دست‌کم پنج تن به شمول دو کودک کشته شده‌اند.

این در حالی است که در جریان بیش از دو سال جنگ میان روسیه و اوکراین شمار زیادی از غیرنظامیان در این دو کشور کشته و زخمی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟