حمایت خانواده‌های نظامیان امریکایی کشته شده در میدان‌ هوایی کابل از ترامپ

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 187510

بربنیاد گزارش‌ها، برخی از خانواده‌های ۱۳ سرباز امریکایی که هنگام خروج در میدان‌ هوایی کابل کشته‌ شدند از دونالد ترامپ؛ نامزد پیشتاز و رییس جمهور پیشین این کشور حمایت کردند.

در سومین شب همایش ملی جمهوری‌خواهان، خانواده‌های شماری از ۱۳ سرباز امریکایی که هنگام خروج امریکایی‌ها در میدان هوایی کابل کشته شدند، از دونالد ترامپ حمایت کردند.

در انفجار انتحاری ۴ سنبله ۱۴۰۰ دست‌کم ۱۶۹ افغانستانی و ۱۳ سرباز امریکایی کشته شدند.

مسئولیت این بمبگذاری مرگبار انتحاری را گروه داعش خراسان برعهده گرفت.

خانواده‌های این سربازان امریکایی برای بالا بردن احساسات شرکت‌کنندگان همایش ملی حزب جمهوری‌خواه در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسن بر روی صحنه رفتند و چند نفر آن‌ها با اشک و آه نام و یاد آن‌ها را به زبان آوردند.

از آن جمله کریستی شمبلین، مادرشوهر نیکول لین جی، تفنگدار نیروی دریایی امریکا که در این انفجار کشته شد، گفت در حالی که جو بایدن؛ رییس‌ جمهور امریکا، قربانی آن‌ها را نادیده گرفت، دونالد ترامپ شش ساعت در کنار خانواده او بوده است.

همچنین شور اولد جِوِل، عمه نیکول لین، گفت: «بایدن گفته است که خروج از افغانستان موفقیت فوق‌العاده‌ای بوده است. به چهره‌های ما نگاه کنید. به درد ما و قلب‌های شکسته ما نگاه کنید. به خشم ما ببینید. این موفقیت فوق‌العاده نیست.»

خانم جول افزود: «تحقیر ملت ما موفقیت فوق‌العاده نبود. جو بایدن ممکن است فرزندان ما را فراموش کرده باشد، ولی ما فراموش نکرده‌ایم.»

همچنین هرمن لوپز، پدر هانتر لوپز، یکی دیگر از این سربازان، نام‌های این ۱۳ سرباز را یاد کرد و حاضران این همایش به دنبال او تکرار کردند.

در رسانه‌های امریکایی از خانواده‌های این سربازان معمولا به عنوان «خانواده‌های ستاره‌های طلایی» یاد می‌شود.

در این نشست از ۱۶۹ نفر غیرنظامی افغانستانی که در این انفجار کشته شدند، یادی نشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟