حزب ملی آزادی از طرح تشکیل حکومت در تبعید حمایت می‌کند

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 194731

حزب ملی آزادی افغانستان به رهبری رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، اعلام کرده که از طرح تشکیل حکومت در تبعید، به شرط رعایت حقوق شهروندان و عدالت اجتماعی، حمایت می‌کند.

این حزب در اعلامیه‌ای که روز پنج‌شنبه، ۲۹ سنبله، منتشر شد، تاکید کرده که هرگونه طرح برای ایجاد بدیل سیاسی باید بر اساس عدالت اجتماعی، اجماع ملی، و تضمین حقوق اساسی شهروندان شکل بگیرد.

حزب ملی آزادی بر این نکته تاکید ورزیده که حکومت در تبعید باید مشروعیت سیاسی افغانستان را در سطح بین‌المللی حفظ کند و به‌عنوان نماینده واقعی مردم در جهان عمل کند.

به گفته این حزب، موفقیت این طرح نیازمند اجماع سیاسی، تدوین نقشه راه برای مرحله گذار و تقویت مشارکت شهروندی است.

در اعلامیه این حزب، حفظ مشروعیت بین‌المللی، ایجاد ساختار دموکراتیک و فراگیر، و مقابله با تروریسم به‌عنوان مزایای تشکیل حکومت در تبعید ذکر شده است.

حزب ملی آزادی تصریح کرده: «این حزب تنها در صورتی از طرح تشکیل حکومت در تبعید حمایت می‌کند که اصول دموکراسی، تضمین حقوق اساسی شهروندی، و عدالت اجتماعی به‌طور جدی در آن رعایت شود.»

این موضع‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که عبدالرشید دوستم، رییس حزب جنبش ملی افغانستان، چند روز پیش از تشکیل حکومت در تبعید در جمعی از چهره‌های سیاسی حمایت کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟