جنبش زنان به سوی آزادی: مقام‌های طالبان به‌خاطر شکنجه دختران زندانی دادگاهی و مجازات شوند

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 185920

جنبش زنان به سوی آزادی می‌گوید که روزانه ده‌ها مورد شکنجه، نقض حقوق بشر و ستم در زندان‌های طالبان علیه زندانیان رخ می‌دهد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

این جنبش روز جمعه، ۸ سرطان، به مناسبت ۲۶ جون، روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه گفته که زندان‌های طالبان نمونه بارز از شکنجه‌گاه‌های مخوف و بدنام در جهان است.

در متن اعلامیه این جنبش آمده است: «ما جنبش زنان به سوی آزادی، از جامعه جهانی خواستار محاکمه و مجازات مقام‌های گروه تروریستی طالبان بخاطر شکنجه کردن دختران زندانی، خبرنگاران و فعالان حقوق بشر زندانی در زندان‌های این گروه استیم.»

به گفته این جنبش، جامعه جهانی باید برای آزادی زنان و دختران زندانی، خبرنگاران و فعالان حقوق بشر از زندان‌های وحشتناک طالبان تلاش کنند.

جنبش زنان به سوی آزادی همچنان تأکید کرده که آپارتاید جنسیتی در افغانستان که با نمونه‌های زیاد ثابت شده است، از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شود.

طبق بیانیه این جنبش، یادبود از ۲۶ جون می‌تواند مهیاکننده فرصت خوب برای محو نقض حقوق بشر و محو هرگونه شکنجه، ظلم و ستم ‌در افغانستان باشد.

از ۲۶ جون، روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، در حالی بزرگداشت می‌شود که گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد زندان‌های طالبان، شکنجه‌گاه‌های مخوفی است که زندانیان، به‌ویژه زنان، در آن شکنجه‌های گوناگون، از جمله تجاوز جنسی را متحمل می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟