جلوگیری ترکیه از ورود غیرقانونی بیش از دو هزار نفر

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185882

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که این کشور طی دو هفته گذشته از ورود غیرقانونی بیش از دو هزار نفر به ترکیه جلوگیری کرده است.

وزارت دفاع ترکیه امروز پنج‌شنبه، ۷ سرطان اعلام کرد که در دو هفته گذشته از ورود غیرقانونی ۲۵۸۱ نفر در مرزهای این کشور جلوگیری شده است.

این وزارت افزود طی این مدت بیش از ۴۰۰ نفر به دلیل ورود غیرقانونی به کشور بازداشت شده‌اند.

ذکی آق‌ترک؛ مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی وزارت دفاع ترکیه امروز در یک کنفرانس خبری گفت طی دو هفته گذشته ۴۸۶ نفر به دلیل ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت شده‌اند.

این مقام وزارت دفاع ترکیه بدون نام بردن از گروه خاصی گفت ۱۶ نفر از بازداشت‌شدگان افراد وابسته به «سازمان‌های تروریستی» بوده‌اند.

ذکی آق‌ترک، با ارائه گزارش هفته‌وار وزارت دفاع ترکیه گفت در شش ماه اول سال جاری میلادی پنج هزار و ۲۱۵ نفر به دلیل ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت شدند و طی این مدت از ورود ۶۲ هزار ۲۱۷ نفر جلوگیری شده است.

آقای آق‌ترک گفت: «در دو هفته گذشته ۸۹ تروریست خنثی شدند که تعداد ترویست‌هایی که از جنوری سال ۲۰۲۴ میلادی تا کنون خنثی شده‌اند به هزار و ۲۷۰ نفر رسیده است.»

این مقام ترکیه‌ای در مورد اینکه این افراد وابسته به کدام گروه و سازمان‌ها بودند توضیحی نداد اما گفت شماری از آن‌ها در شمال سوریه و عراق خنثی شده‌اند.

این در حالی است که ترکیه در ماه‌های اخیر عملیات خود را برای بازداشت، شناسایی و اخراج مهاجران فاقد مدرک و همچنین علیه گروه‌های شورشی از جمله داعش افزایش داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟