جبهه مقاومت: القاعده در قلب پنجشیر پایگاه ساخته است

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 192792

علی میثم نظری؛ مسئول روابط خارجی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» اعلام کرده که طالبان به القاعده اجازه ساخت‌وساز پایگاه نظامی حتی در قلب پنجشیر را داده‌اند.

فارن پالیسی به نقل از علی میثم نظری؛ مسئول روابط خارجی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» گزار ش داده است که طالبان به القاعده اجازه ساخت‌وساز پایگاه نظامی حتی در قلب پنجشیر را داده‌اند.

آقای نظری در گفتگو با فارن پالیسی تاکید کرده است که گروه طالبان به القاعده اجازه ساخت‌وساز پایگاه نظامی حتی در قلب پنجشیر را داده است.

او تصریح کرده است که این فرصت و مزیتی است که حتی القاعده در دهه ۹۰ میلادی نیز از آن بهره‌مند نبود، ولی امروز بهره‌مند است و ۹ پایگاه نظامی ساخته است.

آقای نظری افزوده که به اضافه القاعده، سایر گروه‌های تروریستی از جمله داعش خراسان، تحریک طالبان پاکستان و جنبش اسلامی ازبیکستان نیز در خاک افغانستان حضور و فعالیت دارند که جمع شان بیش از ۲۱ گروه تروریستی می‌شوند.

مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی گفته است که القاعده در سال ۲۰۰۱ در افغانستان حضور نداشت، ولی این روزها در همه نقاط کشور حضور دارد و از سوی طالبان تروریست حمایت می‌شود.

او افزوده است که افغانستان به «بازار سیاه» توسط طالبان تروریست تبدیل شده و سلاح‌های به جامانده از نیروهای امریکایی در آن به فروش می‌رسد و به دست سایر گروه‌های تروریستی در دیگر نقاط دنیا می‌رسد.

این در حالی است که همواره مقام‌های کشورهای همسایه و جهان ادعا کرده‌اند که افغانستان از سوی طالبان تبدیل به پناهگاه تروریزم شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟