جبهه آزادی: پیام عیدی رهبر طالبان هیچ نوع ربطی با زنده‌گی مردم افغانستان ندارد

  • انتشار: ۲۷ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 184930

جبهه آزادی افغانستان گفته است که پیام عیدی هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان هیچ نوع ربطی با زنده‌گی و رنج‌های مردم افغانستان ندارد.

جبهه آزادی افغانستان روز یک‌شنبه، ۲۷ جوزا، با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت عید قربان گفته است که مردم افغانستان «گرفتار آلام و رنج‌های فراوان» بوده و با مشکلات روزافزون دست و گریبانند.

طبق اعلامیه، پیام هبت‌الله روشن می‌کند که طالبان نه‌تنها حق، احترام و منزلتی برای مردم قایل نیستند؛ بلکه نسبت به نگاه منطقه‌ و جهان به قضایای افغانستان درک سطحی دارند.

در این پیام عیدی آمده است: «پیام عیدی سردسته شرور گروه طالبان که هیچ نوع ربط معناداری با زنده‌گی و رنج‌های مردم ما ندارد، دلیل این مدعا و نمایان‌گر انزوای داخلی و بین‌المللی این گروه جنایتکار است. چه این‌که این جنایت‌کار روگردان از مردم و جامعه در کمال دیده‌درایی بر مردم منت گذاشته و از آنان خواسته است تا مدیون و سپاس‌گزار ملیشه‌های غاصب طالبان هم باشند.»

این جبهه افزوده است که طالبان با اعمال محدودیت‌های متعدد مردم را زیر فشار قرار داده، زمینه کار و اشتغال را از بین برده، فقر را گسترش داده‌اند و انواع «اخاذی و زورگیری» را زیر نام مالیات، عشر، زکات از شهروندان کشور می‌گیرند.

جبهه آزادی بار دیگر بر ادامه مبارزاتش علیه طالبان تاکید کرده است.

این در حالی است که هبت‌الله آخوندزاده در پیام عیدی‌اش گفت که با حاکمیت طالبان حقوق شرعی تمام مردم کشور تأمین شده است.

وی از گسترش و تقویت مدرسه‌های دینی در کشور به عنوان یکی از ارزش‌ها و اهداف این گروه، ابراز رضایت کرد.

هبت‌الله آخوندزاده خاطرنشان کرد که طالبان با تمام جهان، به‌ویژه کشورهای اسلامی، مناسبات سیاسی و اقتصادی در چوکات شریعت می‌خواهد و در این راستا مسوولیت خود را ادا کرده‌اند.

رهبر طالبان در حالی از تأمین حقوق شرعی شهروندان‌ کشور و پیشرفت‌های اقتصادی سخن می‌گوید که خلاف آموز‌ه‌های شرعی اسلامی، نیمی از جامعه افغانستان از آموزش، تحصیل و کار محروم هستند و حدود ۳۰ میلیون تن در کشور، کم‌تر از یک دالر در روز درآمد داشته و به‌شدت نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟