تی‌تی‌پی خواهان یک میلیون دالر از پاکستان و آزادی محسود از زندان امریکا شد

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 192679

طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) پس از بازداشت یک افسر ارتش پاکستانی و دو تن دیگر، خواهان آزادی لطیف محسود، از اعضای این گروه از امریکا و یک میلیون دالر از دولت پاکستان شدند.

طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) که اواخر هفته گذشته یک افسر ارتش پاکستانی و دو تن دیگر را ربودند، اکنون در قبال رهایی این سه گروگان از دولت پاکستان یک میلیون دالر خواسته و همچنین از امریکا خواسته که لطیف محسود، از اعضای این گروه را آزاد کند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند، یک افسر ارتش این کشور به همراه دو نفر دیگر پنج‌شنبه هفته گذشته توسط گروهی از مهاجمان ناشناس در منطقه «کولاچی» از توابع شهر دیره اسماعیل خان واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان ربوده شدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پاکستان حاکی از ربوده شدن این افراد توسط تحریک طالبان پاکستان است که طی آن ربوده شدگان از دولت پاکستان خواستار همکاری با تی‌تی‌پی و پذیرش خواسته های آنان شدند.

طالبان پاکستانی علاوه بر مطالبه یک میلیون دالر از دولت این‌ کشور، خواهان آزادی یکی از اعضای خود به نام «لطیف محسود» شد که در سال ۲۰۱۳ توسط نیروهای امریکایی در افغانستان بازداشت شده و هم اکنون در یکی از زندان های امریکا به‌سر می‌برد.

تحریک طالبان پاکستان همچنین در ازای رهایی گروگان‌ها، آزادی سه عضو دیگر این گروه به نام‌های «مسلم باغ، اعظم و نصرالله محسود» را مطالبه کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟