تعلیق ده‌ها پروژه انسان‌دوستانه به دلیل دخالت طالبان

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 199394

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان «اوچا» از تعلیق ده‌ها پروژه انسان دوستانه به دلیل دخالت طالبان خبر داده است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان «اوچا» امروز سه‌شنبه، اول عقرب اعلام کرده که در ماه سپتامبر امسال به دلیل وقوع ۱۷۳ حادثه، ۸۳ پروژه کمک‌های انسانی به طور موقت تعلیق شده‌اند.

این دفتر گفته که ۹۸ درصد این موارد به دلیل دخالت طالبان رخ داده و این حوادث نسبت به پارسال ۶۶ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش اوچا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، دو تأسیسات در افغانستان به‌طور موقت بسته شدند و یک پروژه به مکان دیگری منتقل شده است.

این سازمان افزوده که از میان حوادث، مناطق جنوبی، شرقی و غربی کشور به ترتیب بیشترین آسیب را متحمل شدند.

بر اساس این گزارش، این رویدادها شامل مداخله در فعالیت‌های انسانی، خشونت علیه کارمندان و محدودیت‌های حرکت نهادها، کارمندان یا کالاها در داخل کشور بوده است.

گزارش اوچا نشان می‌دهد که در این مدت، ۹ کارمند عملیات انسانی از سوی طالبان بازداشت شدند و سه تأسیس به‌طور اجباری تعطیل شده‌اند.

اوچا افزود: «این حوادث به‌طور مداوم محیط عملیاتی را مختل می‌کنند، جایی که امنیت کارمندان انسانی در معرض خطر است.»

در گزارش آمده است که در ماه سپتامبر، ۷۳ مورد دخالت مستقیم طالبان در اجرای برنامه‌ها، ۳۵ مورد دخالت در استخدام کارکنان، ۱۹ مورد دخالت در درخواست اطلاعات حساس از کارکنان، پنج مورد تأثیرگذاری بر فرآیندهای تأمین کالا، پنج مورد محدودیت مشارکت کارکنان زن و سه مورد مربوط به پوشش لباس زنان، گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، موارد دیگری از دخالت طالبان شامل درخواست مالیات غیرقانونی، ضبط کمک‌ها، تأخیر در امضای اسناد و اشتغال تأسیسات نیز گزارش شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که پس از توشیح قانون امر به معروف طالبان، وزارت امر به معروف طالبان ۴۸ مورد در فعالیت‌های انسانی دخالت کرده است.

طبق گزارش اوچا، این دخالت‌ها شامل بازدیدهای نظارتی از دفاتر، بازداشت کارکنان، تفکیک فضای کار، درخواست اطلاعات حساس، و الزامات پوشش برای کارمندان زن بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟