تعداد شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۸۴۸ نفر رسید

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 187567

وزارت صحت فلسطین جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر در این منطقه به شهادت رسیده اند.

به نقل از الجزیره، وزارت صحت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد کشتار در نوار غزه شد و در نتیجه آن ۵۴ نفر شهید و ۹۵ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق این گزارش، با احتساب این اعداد ،تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر و تعداد مجروحان هم به ۸۹ هزار و ۴۵۹ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بتازگی اعلام کرد که ۹۰ درصد مردم ساکن در نوار غزه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، آواره شده اند.

یونیسف افزود که بسیاری از این آوارگان که از آغاز جنگ (اکتبر ۲۰۲۳) خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند، کودک و زن هستند.

یونیسف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: اماکنی که ساکنان نوار غزه مجبور به مهاجرت به آن‌ها می شوند، فاقد نیازهای اساسی و امنیت است.

جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در دوصد و هشتاد و ششمین روز همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های این رژیم پناهگاه‌ها و مراکز تجمع شهروندان و نیز ساختمان‌ها و منازل را به طور مداوم هدف قرار می دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟