تحولات افغانستان، محور گفتگو مقامات قطر و سازمان ملل

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 199597

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که فیصل بن عبدالله الهنظاب؛ فرستاده ویژه قطر برای افغانستان با عرفات جمال؛ نماینده کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در افغانستان دیدار کرده و دو طرف وضعیت بشری و تحولات اخیر در افغانستان را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در یک خبرنامه وزارت خارجه قطر که امروز چهارشنبه، ۲ عقرب منتشر شده آمده که در این دیدار، درباره آخرین تحولات افغانستان و همکاری‌های بشردوستانه و همچنان راه‌های تقویت صلح و ثبات در افغانستان گفتگو شده است.

این وزارت جزئیات بیشتری درباره دیدار نماینده ویژه قطر و مقام سازمان ملل برای افغانستان، ارایه نکرده‌است.

پیش‌تر، نخست وزیر ایتالیا در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی؛ امیر قطر، بر ادامه حمایت از روند دوحه در رابطه افغانستان تأکید کرده بود.

قطر  پس از حاکمیت طالبان تاکنون سه بار میزبان نشست‌هایی تحت نام «روند دوحه» بوده و هدف آن تقویت تعاملات بین‌المللی برای رسیدن به رویکردی مشترک در قبال بحران افغانستان عنوان شده است.

طالبان که کنترل افغانستان را در دست دارند، دعوت سازمان ملل را با شرایطی از جمله حذف زنان و سیاسیون از فهرست شرکت کنندگان این نشست و بحث درباره موضوعات مورد نظر این گروه، پذیرفتند. سازمان ملل هم شرایط طالبان را پذیرفت و زنان را از این نشست حذف کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟