تحریک انصاف طرح پاکستان برای حمله به افغانستان را محکوم کرد

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 185965

به دنبال اظهارات اخیر خواجه آصف؛ وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حمله بر خاک افغانستان، تحریک انصاف این کشور این اظهارات را محکوم کرد و آن‌ را خطری برای برهم زدن آرامش منطقه خواند.

به دنبال اظهارات خواجه آصف؛ وزیر دفاع پاکستان مبنی بر احتمال انجام عملیات علیه «تی‌تی‌پی» در افغانستان، حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است که پاکستان نباید در هیچ کشوری مداخله کند.

اعضای این حزب در مجلس نمایندگان پاکستان گفتند: «ما اجازه دخالت در کشور خود را نمی‌دهیم، پس نباید در هیچ کشور دیگری مداخله کنیم».

آنان افزودند که اظهارات خواجه آصف، نه تنها روابط «برادرانه» پاکستان با افغانستان را بلکه آرامش منطقه را نیز به خطر می‌اندازد.

اسد قیصر، یکی از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: «روابط ما با هند بر اساس رقابت است و حالا تلاش می‌کنیم با افغانستان به طور مشابه رفتار کنیم. ما نمی‌توانیم تشدید درگیری و بی‌نظمی بیشتر را تحمل کنیم.»

او تاکید کرد که انجام حملات در داخل یک کشور همسایه خطر سوق دادن کل منطقه را به سمت جنگ به همراه خواهد داشت.

عمر ایوب؛ رهبر اپوزیسیون در مجلس نمایندگان پاکستان نیز خاطر نشان کرد که «حتی قدرت‌های بزرگ جهان در افغانستان با چالش هایی روبه‌رو شدند.»

او در گفتگو با خبرنگاران در خارج از پارلمان افزود: «هند حملات تروریستی زیادی را در داخل پاکستان هدایت می‌کند. چرا وزیر دفاع در مورد حمله در داخل هند صحبت نکرد؟»

مقام‌های پاکستانی همواره ادعا کرده اند که حملات در این کشور در خاک افغانستان طراحی می‌شود، اما امارت اسلامی این ادعا را رد کرده و تاکید نموده که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده صورت گیرد.

وزارت دفاع افغانستان همچنین اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان را ناسنجیده دانسته و گفته است که چنین اظهارات به نفع هیچ طرفی نیست.

وزارت دفاع هشدار داده است که اگر کسی به هر بهانه‌ای بر حریم افغانستان تجاوز کند، مسوولیت «عواقب» آن را بر عهده خواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟