تاکید وزیر تجارت طالبان بر توسعه روابط تجاری و ترانزیتی با ازبیکستان

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 186284

نورالدین عزیزی؛ وزیر صنعت و تجارت طالبان در نشستی در تاشکند گفت که ازبیکستان و افغانستان منافغ مشترکی در روابط ترانزیتی دوجانبه دارند و منطقه‌ای دارند.

آقای عزیزی که به ازبیکستان سفر کرده امروز چهارشنبه، ۱۳ سرطان در نشست تواصل تجارتی افغانستان – ازبیکستان که با حضور مقامات آن کشور برگزار شد، گفت که تجارت و ترانزیت از مسیر ازبیکستان برای ایجاد دهلیز ۶ جانبه ترانزیتی و ترانسپورتی و همچنین تقویت دهلیز شمال – جنوب برای منطقه قابل پر اهمیت است.

او همچنین گفت که در افغانستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد و از تاجران و سرمایه‌گذاری ازبیکستانی خواست برای شرکت در نشست هم‌مانندی در افغانستان، به کابل سفر کنند.

وزارت صنعت و تجارت طالبان در خبرنامه‌ای گفته که نورالدین عزیری در سفر به تاشکند نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در این شهر را نیز افتتاح کرده‌است.

بر بنیاد خبرنامه،‌ در نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان، ۷۵ شرکت محصولات و تولیدات کشور در ۱۴۰غرفه از سکتورهای محصولات زراعتی، تولیدات صنعتی، قالین، صنایع‌دستی، نوشابه‌های غیر‌الکلی، صنایع ذوب‌آهن، رنگ تعمیراتی، موادمعدنی، صنایع‌چاپ، زعفران، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، میوه‌جات خشک، خدمات بانکی، حمل و نقل برای سه روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟