تاکید شورای مقاومت ملی بر مبارزه همه‌جانبه با طالبان

  • انتشار: ۲۷ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 184868

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانسان در پیامی به مناسب عید قربان گفته که با توجه به ادامه رفتار «متحجرانه» طالبان در برابر مردم افغانستان، جز مبارزه همه‌جانبه با این گروه دیگر هیچ راهی باقی نمانده است.

شورای مقاومت ملی شنبه‌‌شب، ۲۶ جوزا، در بیانیه‌ای نگاشته که افغانستان در نزدیک به سه سال گذشته فاقد یک نظام مشروع و قانونی بوده است.

در این بیانیه آمده است: «طی سه سال گذشته شاهد بوده‌ایم که طالبان حتا بدتر از دوره اول بر باورهای منحط و اعمال متحجرانه خویش پافشاری می‌کند. بنابر این، دیگر جایی آزمودن باقی نمانده و تنها یک راه باقی است و آن هم مبارزه همه‌جانبه با این گروه است.»

این شورا از همه احزاب سیاسی و جریان‌های نظامی مخالف طالبان خواسته است تا برای مبارزه با این گروه متحد شوند.

در این بیانیه با اشاره به نشست سوم دوحه آمده است که هرگونه نشست در مورد افغانسان بدون حضور جریان‌های سیاسی، نهادهای مدنی، فعالان حقوق بشر، رسانه و نماینده‌گان اقوام بحران را در کشور پیچیده‌تر می‌کند.

شورای مقاومت ملی تصریح کرده است: «ما یک‌بار دیگر از سازمان ملل متحد و همه کشورهای ذیدخل می‌خواهیم که در این نشست و روندهای آتی همه جناح‌های سیاسی، نهادهای مدنی، فعالان حقوق بشر و حقوق زن، رسانه‌ها و نماینده‌گان اقوام مختلف کشور را سهیم سازند.»

به گفته این شورا، حضور طالبان در نشست‌های بین‌المللی نتایج مثبتی در قبال افغانستان نخواهد داشت.

این جریان سیاسی مخالف طالبان با اشاره به ادامه محرومیت زنان و دختران از حق آموزش و کار تصریح کرده که تنها همین یک اقدام «ضد بشری گروه طالبان» آینده کشور و سرنوشت مردم افغانستان را به تباهی کشانده است.

شورای مقاومت ملی همچنان طالبان را به شکنجه و کشتار شهروندان کشور و نیز غصب سرزمین و دارایی‌های آنان متهم کرده است.

به باور شورای مقاومت ملی، طالبان با امضای قراردادها در زمینه استخراج معادن با کشورها، در حال «غارت» منابع اقتصادی و ثروت ملی هستند.

در این بیانیه بار دیگر بر ایجاد یک نظام مبتنی بر اراده مردم و از طریق انتخابات آزاد و عادلانه تاکید شده است.

این در حالی است که ماه گذشته هم شورای مقاومت ملی در واکنش به اعتراضات مردمی علیه طالبان در بدخشان گفته بود که «طالبان با تحقیر و کشتار مردم» به اهداف «ستم‌گرانه‌شان» نخواهند رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟