تاکید آلمان بر شناسایی و اخراج حامیان تروریزم از این کشور

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185818

وزیر داخله آلمان می‌گوید که دولت این کشور پناهجویان حامی تروریزم را پس از شناسایی از این کشور اخراج می‌کند. در همین حال بر اساس یک طرح آلمان، حتا یک اظهار نظر در تمجید از تروریزم در فضای مجازی می‌تواند به اخراج از آلمان منجر شود.

نانسی فایزر؛ وزیر داخله آلمان روز سه‌شنبه، ۵ سرطان در مصاحبه با رسانه فونکه گفت: «ما در حال انجام اقدامات سخت‌گیرانه علیه جنایات نفرت‌انگیز اسلام‌گرایان و یهودی‌ستیزانه در فضای مجازی هستیم».

او افزود که اسلامگرایان افراطی که از نظر معنوی در« عصر حجر» زندگی می‌کنند و در آلمان جایی برای آن‌ها نیست.

در همین حال بر اساس طرحی که قرار است امروز چهارشنبه (۶ سرطان) در کابینه فدرال آلمان ارایه شود، در صورتی که فردی با انجام جرایم خاصی به‌گونه‌ای آرامش عمومی را مختل می‌کند، اخراج می‌شوند.

در این طرح گفته شده که قبل از اخراج نباید منتظر محکومیت کیفری بود. بر اساس این طرح، حکومت به پست‌های نفرت‌انگیز در اینترنت واکنش نشان می‌دهد و حتا یک اظهار نظر در تمجید از تروریزم می‌تواند موجب اخراج فرد شود.

از طرفی هم وزیر اقتصاد آلمان از این طرح استقبال کرده و گفته که هرکسی که اقدامات تروریستی را تایید و آن‌ها را تبلیغ می‌کند، باید برود.

بر بنیاد گزارش رسانه فونکه، پولیس جنایی فدرال آلمان گفته که از اکتوبر ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۱۱‌ هزار پُست نفرت‌انگیز از فضای مجازی به دلیل ترغیب خشونت حذف شده است.

با این‌حال نظرسنجی سازمان کلیم (CLAIM) در آلمان نشان می‌دهد که اسلام‌هراسی و مسلمان‌ستیزی در این کشور در سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش یافته است. بر بنیاد این نظرسنجی، از هر دو آلمانی یک نفر دارای دیدگاهی اسلام‌هراسانه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟