تاکید آلمان بر جذب نیروی کار ماهر خارجی

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 193941

در حالی که آلمان اخیرا به خاطر حملات مرگبار برخی پناهجویان، قوانین سخت‌گیرانه‌ای را علیه مهاجران و پناهجویان وضع کرد؛ اما صدراعظم این کشور بر جذب نیروی کار ماهر خارجی تأکید می‌کند.

اولاف شولتس؛ صدراعظم آلمان، در جلسه پارلمان این کشور از سیاست‌های مهاجرتی دولت خود دفاع کرده و بر نیاز مبرم آلمان به جذب نیروی کار ماهر خارجی تأکید کرد.

او گفت: «کشوری که با کاهش نیروی کار مواجه باشد، نمی‌تواند به رشد اقتصادی دست یابد. این واقعیتی است که ما با آن روبه‌رو هستیم.»

این سخنان پس از آن مطرح شد که دور دوم مذاکرات سطح بالای دولت با احزاب اپوزیسیون درباره سیاست‌های مهاجرتی در برلین بدون نتیجه به پایان رسید.

حزب دموکرات مسیحی، به عنوان اصلی‌ترین حزب مخالف، اعلام کرد که در مذاکرات آینده با ائتلاف سه‌حزبی حاکم (سوسیال دموکرات‌ها، سبزها و دموکرات‌های آزاد) شرکت نخواهد کرد.

شولتس در واکنش به انتقادات احزاب مخالف گفت: «شما فقط شعار می‌دهید، اما هیچ اقدامی نمی‌کنید.»

او همچنین تأکید کرد که «آلمان باید یک پناهگاه امن برای پناهجویان باقی بماند.»

او ضمن دفاع از سیاست‌های مهاجرتی دولت خود، بر اهمیت باز بودن آلمان به روی مهاجران تأکید کرد و گفت که ورود مهاجران باید تحت نظارت و کنترل باشد.

او افزود: «ما کشوری هستیم که به کسانی که تحت تعقیب سیاسی قرار دارند یا جانشان در خطر است، پناه می‌دهیم. این اصل در قانون اساسی ما نهادینه شده و در این زمینه جای هیچ بحثی نیست.»

شولتس همچنین گفت: «باز بودن به روی جهان یک ضرورت است، اما این به معنای آن نیست که هر کسی بتواند به آلمان وارد شود. ما باید انتخاب کنیم که چه کسانی وارد کشور شوند.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که مذاکرات سطح بالا درباره سیاست مهاجرتی در برلین به بن‌بست رسید.

در همین حال، پس از حمله یک شهروند افغانستان به تجمع اسلام‌ستیزان در یکی از شهرهای آلمان و وقوع چندین حادثه مشابه دیگر، دولت آلمان تصمیم به اخراج مهاجران افغانستان و سوری گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟