بلینکن «۱۴ بار» درباره خروج از افغانستان در کنگره شهادت داده است

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 194581

وزارت خارجه امریکا با «افراطی» خواندن برخورد کمیته روابط خارجی کنگره این کشور در رابطه به احضار وزیر خارجه، گفته که آنتونی بلینکن ۱۴ بار به کنگره درباره نحوه خروج از افغانستان شهادت داده است و این بار در روز معین حاضر نخواهد شد.

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا سه‌شنبه‌شب، ۲۷ سنبله در یک نشست خبری گفت که آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه این کشور برای شهادت دادن درباره افغانستان در یک روز مشخص در کنگره حاضر نخواهد شد.

او افزود که وزارت خارجه به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا پیشنهاد داده که به جای وزیر خارجه، معاون او را برای شهادت دادن بپذیرند.

پیشتر مایکل مک‌کال؛ ریس کمیته روابط خارجی کنگره امریکا بلینکن را تهدید کرده بود که اگر به احضاریه این کمیته جهت شهادت دادن درباره خروج از افغانستان اعتنا نکند، محاکمه خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا اما در واکنش به این احضاریه گفت: «ما همچنان نمی‌دانیم که چرا کمیته این گام را انتخاب کرده است. همان‌طور که دیروز در پاسخ به پرسشی گفتم که وزیر ۱۴ بار در مورد افغانستان در کنگره شهادت داده است. ۴ مورد آن بارها در برابر این کمیته بوده است. از جمله یک مورد که به طور اختصاصی بر افغانستان متمرکز بود.»

آقای میلر دلیل عدم حضور وزیر خارجه امریکا در روز معین در کنگره را سفرهایی عنوان کرده است که در زمینه آتش‌بس در غزه انجام می‌شوند. به گفته او، وزیر خارجه «کارهای مهم‌تر» دیگری دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟