سرویس دیدگاه

خلأ غیرت

قضاوت‌ها و تحلیل‌های ما تا حدی زیادی احساسی است.

زمان آن فرا رسیده است که در همه‌ی امور، از جمله داوری در مورد کارنامه افراد، از مرحله احساسات عبور کنیم و به مرحله عقلانیت و انصاف گام بنهیم.

طالبان، شمشیر دولبه آمریکا

وبسایت تحلیلی المانیتور گزارش داده که میان قطر و امارات بر سر ارتباط با طالبان رقابت وجود دارد. اما من تصور می‌کنم گه هیچ رقابتی وجود ندارد، بلکه ماموریت آنها با یکدیگر متفاوت است و هر یک، در حال انجام همان چیزی هستند که با امریکا بر انجام ان توافق کرده اند.

تاریخ‌ساز و افتخار‌آفرین

تاریخ را نمی‌توان متوقف کرد. تاریخ را نمی‌توان به عقب برگرداند. به همین دلیل ساده، از زن نیز نمی‌توان ابزار شهوت ساخت، بال‌هایش را برید، او را در قفس انداخت و در پستوی تاریکی‌ها قایم کرد.

واقعیتی که می‌تواند طنز باشد

این هم از واقعیت‌های طنزآمیز عصر ما است که ازبکستان در این‌طرف مرز یعنی در ولایت بلخ به ارزش شش میلیون دالر در ۶۰ جریب زمین، بزرگ‌ترین مدرسه دینی افغانستان را می‌سازد و در آن‌طرف مرز یعنی در خاک خود، گذاشتن ریش بر اساس معیارهای دینی را ممنوع کرد.

ریاکاری و سخت‌گیری

وقتی ط‌البان، باوجود سخت‌‌گیری بر مردم افغانستان و گروگان‌گیری آن‌ها، از امریکا هفته ۴۰ میلیون دلار پاداش می‌گیرد، چرا ابعاد این‌ سخت‌گیری و گروگان‌گیری را بیش‌تر نکند؟!

مشکلات شیعیان افغانستان در زیارت اربعین

ورودی های مرز زمینی ایران با افغانستان به دلیل تاخیر در صدور ویزای ایران برای زایران اربعین و سایر ملاحظات مرزی، هنوز به روی زایران اربعین حسینی بسته است و ظاهرا مرز هرات از شام جمعه یا روز شنبه باز می شود.
یعنی زایران افغانستانی که ویزای زمینی دارند، توفیق حضور در روز اربعین در کربلا را نخواهند داشت.

بدتر از استعمار

استقلال؛ یعنی بلوغ سیاسی یک ملت و حق تعیین سرنوشت یک جامعه بدست خود که با حاکمیت ملی، برابری، آزادی، حاکمیت قانون و مدیریت متمدنانه در یک مملکت مورد سنجش قرار می‌گیرد.