اوچا: آسیب دیدگان سیلاب در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 187552

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل (اوچا) می‌گوید که آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در پنج ولایت افغانستان به کمک‌های «اضطراری فوری» به ویژه غذا و سرپناه نیاز دارند.

اوچا امروز پنجشنبه، ۲۸ سرطان در گزارشی گفته‌است که در این سیلاب‌ها، ۴۰ تن جان باخته‌اند و ۲۵۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. طالبان اما شمار جان باختگان طوفان و سیلاب‌ها در ننگرهار را ۴۵ تن و شمار‌ زخمیان آن را ۳۵۰ تن اعلام کرده اند. برخی منابع در ننگرهار حتا آمار ۱۳۰ کشته و بیش از ۴۰۰ زخمی را تایید کرده‌اند.

با این حال گزارش جدید ملل متحد نشان می‌دهد که ۲۱ ولسوالی در ولایت‌های ننگرهار، کنر، لغمان، بدخشان و نورستان از اثر سیلاب آسیب دیده‌اند. در ننگرهار شهر جلال آباد و ولسوالی‌های سرخ‌رود، بهسود، مهمند دره، باتیکوت و لعل پور‌ از ولسوالی‌های‌اند که در سیلاب آسیب دیده‌اند.

همچنین در لغمان ولسوالی‌ها مهترلام، دولت شاه، علینگار، علیشنگ و قرغه‌ای زیانمند شده اند.

گزارش می‌گوید در ولایت نورستان ولسوالی‌های مندول، کامدیش، در ولایت کنر، اسدآباد، مروره، برگ متال، وته پور و پیج دره در اثر سیلاب‌ها خسارت دیده اند. در بدخشان نیز ولسوالی جرم از این سیلاب‌ها آسیب دیده شده است.

برخی از باشندگان ننگرهار، وضع شماری از زخمیان را وخیم می‌خوانند و می‌گویند که شمار زیادی در اثر فروریختن دیوارها زخمی شده اند.

در همین حال سیلاب‌های ویران‌گر از زنان و کودکان نیز قربانی گرفته‌اند.

با این همه ملل متحد گفته راه‌هایی که ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر را به ولسوالی‌های آن وصل می‌کنند بسته شده‌اند و اکنون بیشتر از ۷۳۰ خانواده به کمک‌های فوری نیاز دارند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد همچنین گفته است که ۴۰۰ خیمه مهاجران در اردوگاه تورخم تخریب شده که در نتیجه‌ی آن هزاران تن بی‌سرپناه شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟