انفجار یک انبار مهمات روسیه در پی حمله اوکراین

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 186588

مقامات روسیه اعلام کردند که حملات پهپادی اوکراین منجر به آتش‌سوزی و انفجار در انبار مهمات این کشور در منطقۀ مرزی «ورونژ» شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات محلی روسیه روز یکشنبه، ۷ جولای از وقوع آتش‌سوزی در انبار مهمات این کشور در منطقۀ مرزی ورونژ در پی حملات پهپادی شبانه اوکراین خبر دادند.

الکساندر گوسف؛ فرماندار منطقه ورونژ در روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «چندین فروند از پهپادهای اوکراین توسط سامانۀ دفاع هوایی روسیه بر فراز منطقۀ ورونژ شناسایی و منهدم شدند».

او در ادامه نوشت که اصابت پهپادهای اوکراین به یک انبار مهمات در منطقۀ پودگورنسکی باعث آتش‌سوزی و انفجار مواد منفجره شده است.

این مقام روسیه همچنین تأکید کرد که در پی حملات پهپادی اوکراین، در بخش هایی از منطقه ورونژ روسیه وضعیت اضطراری اعلام شده است.

الکساندر گوسف در ادامه با اشاره به اعزام امدادگران به این منطقه، اظهار داشت که تخلیۀ ساکنان محلی از ساختمان های مسکونی واقع در نزدیکی این انبار مهمات که دچار آتش‌سوزی شده است، همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، ویاچسلاو گلادکوف؛ فرماندار منطقه بلگراد در روسیه نیز در کانال تلگرامی خود از حمله پهپادی اوکراینی به این منطقه خبر داد. او با بیان اینکه این حملات هیچ تلفات جانی نداشته، اعلام کرد که بسیاری از پهپادهای اوکراینی توسط سیستم دفاع هوایی روسیه سرنگون و منهدم شده‌اند اما به چندین ساختمان، وسایط نقلیه و یک تأسیسات صنعتی در پی این حملات آسیب وارد شده است.

روسیه مدعی تصرف یک روستای دیگر در دونتسک شد

ارتش روسیه همچنین امروز اعلام کرد که یک روستای دیگر را در ولایت دونتسک در شرق اوکراین تصرف کرده است. وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «ارتش این کشور محلۀ چیگاری روستای پیودنه در منطقۀ باخموت در دونتسک را آزاد کرده‌است».

وزارت دفاع روسیه در ادامۀ این بیانیه تأکید کرد که «نیروهای ارتش این کشور وضعیت تاکتیکی خود را ارتقا داده‌اند».

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهوری روسیه، روز جمعه خواستار خروج نیروهای اوکراینی از مناطقی همچون لوهانسک، دونتسک، زاپوریژیا و خرسون شد که مسکو از زمان تصرف و الحاق آنها در سپتامبر ۲۰۲۲ ادعای مالکیت آن‌ها را دارد.

وکراین در چند ماه اخیر حملات پهپادی خود به خاک روسیه را افزایش داده است و همزمان تأسیسات انرژی و نیز شهرها و روستاهای مرزی روسیه را هدف حملات خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، مسکو و کی‌یف از زمان آغاز در سال ۲۰۲۲ به‌طور گسترده از پهپادهای انفجاری با بُرد صدها کیلومتر استفاده کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟