انفجار مرگبار کابل؛ استخبارات طالبان تلاشی خانه به خانه را در ناحیه ششم آغاز کرد

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 193443

منابع در کابل می‌گویند که نیروهای استخبارات طالبان طی دو روز گذشته خانه‌های شماری از باشندگان ناحیه ششم این شهر را بازرسی کرده‌اند. هفته گذشته این ناحیه گواه انفجار مرگباری بود که در آن دست‌کم ۱۶ دادستان پیشین کشته شدند.

این منابع امروز شنبه، ۱۷ سنبله گفتند که طالبان از روز جمعه بازرسی خانه‌های باشندگان ساحات قلعه بختیار، قلعه وزیر و افشار دارلامان آغاز کرده‌اند و امروز نیز این روند ادامه یافته است. به گفته منابع، طالبان اسناد هویتی خانواده‌ها و تمامی خانه‌های آن‌ها را به صورت دقیق بازرسی می‌کنند.

این منابع می‌گویند که طالبان نخست ساحه را محاصره کرده و سپس خانه‌ها را بازرسی می‌کنند و تردد در ساحات مورد بازرسی را محدود می‌کنند.

این اقدام طالبان در حالی است که هفته گذشته یک حمله انتحاری در برابر ریاست نظارت و تعقیب فرامین و احکام طالبان (دادستانی کل سابق) رخ داد که در آن دست‌کم ۱۶ تن از دادستانان پیشین که با تسلط طالبان همچنان به کارشان در این اداره ادامه داده بودند، کشته شدند.

طالبان تلفات این انفجار را ۶ کشته به شمول یک زن و ۱۳ زخمی اعلام کردند اما انجمن دادستان‌های افغانستان با اعلام هویت کشته شده‌ها، این آمار طالبان را نادرست خوانده و گفت که در این حمله ۱۶ دادستان پیشین کشته شده‌اند.

مسوولیت این حمله مرگبار را داعش خراسان بر عهده گرفت؛ گروهی که طالبان تاکید کرده‌اند که این گروه را سرکوب کرده‌اند. این حمله با محکومیت جهانی روبه‌رو شد و کشورها و سازمان‌ها از طالبان خواستند که به تامین امنیت غیرنظامیان اولویت بدهند.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان چندین بار خانه‌های باشندگان تمام کابل و برخی ولایات را بازرسی کرده‌اند و طی این بازرسی‌ها ده‌ها تن را بازداشت کرده‌اند و دلیل بازداشت آن‌ها را اعلام نکرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟