امریکا و پاکستان درباره تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان گفتگو کردند

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 194434

جان بس؛ معاون وزیر امور خارجه امریکا در سفرش به اسلام‌آباد با وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده‌است. رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که مقام‌های پاکستانی در این دیدار تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان را برجسته کرده‌اند.

سفارت امریکا در اسلام‌آباد در خبرنامه‌ای گفته که آقای بس روز دوشنبه، ۲۶ سنبله با اسحاق دار؛ وزیر خارجه و عاصم منیر؛ رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده‌است.

خبرنامه افزوده که طرف‌های امریکایی و پاکستانی، رویکردهای گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه مسایل اقتصادی و امنیتی، از جمله مقابله با تروریزم و افراط گرایی خشونت‌آمیز و اهمیت تقویت ثبات و رفاه منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار جان بس از همکاری مستمر پاکستان در کمک به افغانستانی ها در مسیرهای اسکان مجدد به ایالات متحده ابراز قدردانی کرده است.

در همین حال، جیونیوز گزارش داده که وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت تعامل مثبت و سازنده بین پاکستان و ایالات متحده تاکید کرده و چالش‌های جاری اقتصادی و امنیت منطقه‌ای، به ویژه «نفوذ تروریست‌ها از طریق مرز افغانستان» به خاک پاکستان را برجسته کرده است.

این رسانه افزوده است که جان بس با رییس ستاد ارتش پاکستان روی مسایل همکاری نظامی، مسایل ژئوپلیتیکی و وضعیت امنیتی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان صحبت کرده است.

این رسانه پاکستانی در گزارش خود گفته که پاکستان از زمان بازگشت دولت طالبان به قدرت در افغانستان شاهد افزایش حملات شبه نظامیان بوده است و ادعا کرده که این شبه نظامیان به ویژه طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارند.

این موضوع بارها از سوی مقام‌های پاکستانی نیز مطرح شده و طالبان افغانستان متهم شده‌اند که از این گروه هم‌پیمان شان حمایت می‌کنند. طالبان افغانستان اما اتهامات مرتبط به حمایت از طالبان پاکستانی و پناه دادن به آن‌ها در خاک افغانستان را رد کرده‌اند.

با این حال چگونگی همکاری امریکا و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریزم که در دیدار معاون وزارت خارجه امریکا با مقام‌های پاکستانی مورد بحث قرار گرفته مشخص نشده است.

آقای بس قرار است امروز و فردا نیز در پاکستان بماند و انتظار می‌رود با دیگر مقام‌های پاکستانی درباره همکاری‌ها و موضوع افغانستان بحث و گفتگو کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟