امریکا: از جنگ در افغانستان حمایت نمی‌کنیم

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 192786

وزارت خارجه امریکا بار دیگر اعلام کرده است که این کشور دیگر خواهان جنگ در افغانستان نیست. این در حالی است که احمد مسعود؛ رهبر جبهه مقاومت ملی ضد طالبان به کنگره امریکا دعوت شده است.

فاکس‌نیوز به نقل از سخنگویان وزارت خارجه امریکا گزارش داده است که این کشور مخالفتش را با ادامه جنگ در افغانستان اعلام کرده و نمی‌خواهد دیگر شاهد درگیری در افغانستان باشد.

به گفته او، امریکا از درگیری‌های مسلحانه در این کشور حمایت نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا به فاکس‌نیوز گفته: «افغانستان ۴۴ سال درگیر جنگ بوده است و امریکا نمی‌خواهد شاهد بازگشت درگیری‌ها در این کشور باشد. افغانستانی ها نیز خواهان تداوم جنگ نیستند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مایکل مکال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که او با احمد مسعود؛ رهبر جبهه مقاومت دیدار خواهد کرد و از او درباره تلاش‌هایش برای افغانستان خواهد شنید.

در همین حال، فاکس‌نیوز همچنین به نقل از علی میثم نظری؛ مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت گزارش داده است که این جبهه «بدون حمایت خارجی» توانایی‌های خود را افزایش داده و عملیات نظامی را در سراسر افغانستان گسترش داده است.

او افزوده که جبهه مقاومت بیش از ۲۰۰ عملیات موفق را از ماه جنوری امسال راه انداری کرده و طالبان را هدف قرار داده است.

فاکس‌نیوز در این گزارش خود گفته که مقاومت علیه طالبان همچنان از سوی امریکا و غرب نادیده گرفته می‌شود و با توجه به بحران‌های جهانی متعدد و نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری جنجالی در امریکا، به نظر نمی‌رسد که دولت امریکا تمایلی به بحث درباره وضعیت افغانستان، داشته باشد.

این در حالی است که جبهه آزادی و جبهه مقاومت دو جریان نظامی و سیاسی هستند که پس از بازگشت دوباره طالبان تشکیل و علیه آنان به جنگ مسلحانه پرداختند.

این دو جبهه در جریان سه سال گذشته در مناطق مختلف افغانستان حملاتی را علیه طالبان سازماندهی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟