اعلام آمادگی زیمبابوه برای پیوستن به گروه بریکس

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185075

«آبا موچینگوری کشیری» وزیر دفاع زیمبابوه از آمادگی کشورش برای پیوستن به گروه بریکس خبر داد.

وبگاه آرتی عربی نوشت: «موچینگوری کشیری در حاشیه نشست بین المللی بین حزبی در قالب بریکس و کشورهای شریک گفت که زیمبابوه آماده پیوستن به گروه بریکس است که شرایط جایگزین مطلوبی را برای تجارت آزاد با دیگر کشورها فراهم می کند».

وی افزود: «گروه بریکس مبتنی بر روابط منحصر به فردی است که به دنبال دستیابی به اهداف عدم تعهد است که نه تنها به غلبه بر محدودیت‌های ایدئولوژیک کمک می‌کند، بلکه به رشد اقتصادی مبتنی بر احترام متقابل، پیشرفت و رفاه مشترک کمک می‌کند، بریکس اطمینان دارد که برجام باید در برابر هژمونی قدرت‌های غربی مقاومت کند، تلاش‌های آنها برای تصمیم گیری به تنهایی را به چالش بکشد و یک برنامه جهانی متعادل‌تر را ترویج کند».

به گفته وی، کشورهای این گروه در حال ایجاد سازوکاری موثر برای توسعه روابط بین کشورهای اکثریت جهانی هستند و تاکید کرد: امنیت تجزیه ناپذیر است و اصل اصلی ایجاد صلح واقعی و پایدار در این کره خاکی است.

موچینگوری کشیری همچنین از کمک‌های روسیه در زمینه دفاعی و امنیتی تشکر کرد.

در ابتدای سال جاری، کشورهای بریکس شامل مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی، علاوه بر روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی بودند که روسیه امسال ریاست گروه بریکس را بر عهده دارد و شهر کازان قرار است میزبان اجلاس سران این گروه از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟