اخراج صدها خانواده طی یک روز از ایران و پاکستان

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 194069

در ادامه اخراج مهاجران افغانستان از ایران و پاکستان، رسانه‌های نزدیک به طالبان از اخراج بیش از ۳۰۰ خانواده طی یک روز از ایران و پاکستان خبر داده‌اند.

خبرگزاری باختر که تحت کنترل طالبان است گزارش داده که ایران و پاکستان روز جمعه، ۲۳ سنبله، ۳۵۵ خانواده مهاجر کشور را به گونه «اجباری و اختیاری» اخراج کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی در ولایت‌های ننگرهار، قندهار، نیمروز و هرات وارد کشور شده‌اند.

طالبان می‌افزاید که ۲۹ خانواده از طریق گذرگاه تورخم و ۳۱ خانواده دیگر از مسیر سپین بولدک به افغانستان برگشته‌اند.

در همین حال و بر بنیاد این گزارش، ۷۵ خانواده از طریق مرز دل ابریشم و همچنین ۲۲۰ خانواده دیگر از مسیر مرز اسلام قلعه به کشور برگشته‌اند.

این در حالی است که شماری از خانواده‌های برگشته از پاکستان می‌گویند که پولیس این کشور تمامی داروندار شان را می‌گیرند و آنان را با دستان خالی به افغانستان اخراج می‌کنند.

در همین حال آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهد که پس از اگست سال ۲۰۲۱ و با حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان، بیش از ۶۰۰ هزار تن از شهروندان کشور به پاکستان پناه برده‌اند.

از سوی دیگر، مقام‌های ایرانی در نشستی به تاریخ ۱۳ سنبله که در آن حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان در آن شرکت داشت، طرح جدیدی را برای «سامان‌دهی» مهاجران افغانستانی ارائه کردند.

در همین حال مجتبی عبداللهی؛ والی شهر البرز ایران به تازگی گفته است که در طی یک سال گذشته، بیش از ۵۰ هزار مهاجر افغانستان تنها از این شهر اخراج شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟