اخراج بیش از ۱۰ هزار مهاجر افغانستانی طی یک هفته از ایران و پاکستان

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 184809

طالبان اعلام کرده‌اند که در یک هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان اخراج شده‌اند.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان امروز شنبه، ۲۶ جوزا اعلام کرده که در یک هفته گذشته ۱۰ هزار و ۲۷۳ مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

از این میان ۷۴۲۲ مهاجر از ایران و ۲۸۵۱ نفر دیگر از پاکستان برگردانده شده‌اند.

براساس گزارش‌های روزانه‌ای که وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان پخش کرده است، این مهاجرین از ۱۹ تا ۲۶ جوزا از دو کشور همسایه اخراج شده‌اند.

به گفته وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان در میان مهاجران برگردانده شده از این دو کشور، کودکان و زنان نیز حضور دارند.

این وزارت افزوده که مهاجران افغانستانی از گذرگاه‌های تورخم، اسپین بولدک، اسلام‌قلعه و پل ابریشم به افغانستان بازگشته‌اند.

دولت پاکستان و ایران اخیرا روند اخراج مهاجران افغانستانی از این کشورها را به شدت افزایش داده است.

برخی از مهاجران برگردانده شده از ایران و پاکستان می‌گویند که پولیس پاکستان و ایران پیش از اخراج آن‌ها را بازداشت و زندانی کرده‌ است.

به گفته برخی از مهاجران، دولت پاکستان مهاجران افغانستانی فاقد مدرک قانونی اقامت در این کشور را معمولا سه ماه زندانی می‌کند و پس از آن به افغانستان باز می‌گرداند.

در همین حال، مقام‌های پاکستان و ایران در پی اخراج مهاجران افغانستانی گفته‌اند که روند اخراج مهاجران افغانستانی صرف شامل کسانی می‌شود که مدرک قانونی اقامت در این کشورها را ندارند؛ اما شماری از مهاجران بازگردانده شده از این دو کشور گفته‌اند که با وجود داشتن ویزای قانونی باز هم از سوی پولیس بازداشت و به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟