احتمال تصویب لایحه قطع دسترسی طالبان به کمک‌های مالی امریکا

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 185745

تیموتی بروچیت، نایب رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا از بررسی و تصویب احتمالی لایحه قطع دسترسی طالبان به کمک‌های مالی ایالات متحده توسط این مجلس خبر داده است.

تیموتی که لایحه قطع دسترسی طالبان به کمک‌های مالی امریکا را به مجلس نماینده‌گان ایالات متحده ارایه کرده، گفته است که احتمالاً این لایحه روز سه‌شنبه، ۵ جوزا، به وقت محلی پس از بررسی از سوی اعضای این مجلس به تصویب برسد.

وی به فاکس‌نیوز گفته است: «هر پولی که به طالبان برسد، بسیار ناپسند است. ما ۳۵ تریلیون دالر بدهی داریم و نیازی به تامین مالی دشمنان خود نداریم.»

این عضو مجلس نماینده‌گان امریکا تاکید کرده است که نباید یک دالر مالیات‌دهنده‌گان ایالات متحده به دست «تروریست‌ها» برسد.

تیموتی همچنان با انتقاد از عدم جلوگیری وزارت امور خارجه امریکا از دسترسی طالبان به کمک‌های مالی این کشور در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است: «ما باید این وزارت خارجه را ویران کنیم و از سر بسازیم.»

براساس این لایحه، وزارت امور خارجه امریکا باید گزارش دهد که در کنار ایالات متحده، کدام کشورها طی نزدیک به سه سال گذشته به افغانستان زیر سلطه طالبان کمک کرده‌اند.

گفتنی است که امریکا پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان تا کنون بیش از ۲.۸ میلیارد دالر را به‌‌عنوان کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به افغانستان زیر سلطه این گروه کمک کرده است.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که این کمک‌ها توسط سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی، از جمله سازمان ملل متحد در افغانستان به مصرف رسیده است.

این در حالی است که بیش از یک ماه پیش اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که طی نزدیک به سه سال گذشته شرکای تطبیق‌کننده کمک‌های ایالات متحده در افغانستان، دست‌کم ۱۰.۹ میلیون دالر را به‌عنوان مالیه و پول صرفیه آب و برق به رژیم طالبان پرداخت کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟