اتحادیه اروپا ۱۳ میلیون یورو برای مبارزه با سوءتغذیه در افغانستان کمک می‌کند

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 192026

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از کمک ۱۳ میلیون یورویی اضافی اتحادیه اروپا برای مقابله با سوء‌تغذیه و حمایت از آموزش در افغانستان خبر داده است.

دفتر یونیسف در افغانستان امروز یکشنبه، ۴ سنبله در گزارشی گفته‌است که با این کمک‌ها، ۷۸ هزار کودک در افغانستان از حمایت‌های مالی اضافی برای تغذیه و آموزش در مواقع اضطراری بهره‌مند خواهند شد.

در این گزارش گفته شده که یونیسف با استفاده از این کمک‌ها ۶۲ هزار واحد مواد غذایی درمانی آماده کرده و به ۱۶۰۰ کارمند صحی برای درمان سوء‌تغذیه حاد شدید در میان کودکان زیر پنج سال آموزش خواهد داد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین گفته که کیفیت یادگیری در ۱۷۵ صنف آموزشی را بهبود خواهد بخشید و ۹۵۰۰ کودک که ۱۶ درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند، به آموزش ابتدایی دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گفته یونیسف، ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان، که بیش از نیمی از آن‌ها کودکان هستند، در سال جاری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی نزدیک به ۲.۹ میلیون کودک با سوء‌تغذیه حاد روبرو شوند.

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد در افغانستان تأکید کرده است که بحران آموزشی در این کشور همچنان ادامه دارد.

فرانسوا گومانز؛ رییس کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در افغانستان، نیز گفته است که حتی در میانه یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه جهان، کودکان حق دارند به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند که به آن‌ها در ساختن آینده‌ای بهتر کمک می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟