آلمان کنترل‌های مرزهای زمینی‌اش را برای جلوگیری از ورود مهاجران را گسترش می‌دهد

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 193805

وزارت داخله آلمان اعلام کرد که برای محافظت این کشور در مقابل تهدیدات افراط‌گرایی و مهاجرت غیرقانونی، به مدت شش ماه همه مرزهای زمینی خود را کنترل خواهد کرد.

نانسی فایزر؛ وزیر داخله آلمان، روز دوشنبه، ۹ سپتامبر در یک نشست خبری گفت: «ما امنیت داخلی خود را از طریق اقدامات مشخص تقویت می‌کنیم و به برخورد قاطع با مهاجرت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهیم.»

او روز گذشته دستور برقراری کنترل مرزی در مرزهای زمینی با فرانسه، لوکزامبورگ، هالند، بلجیم و دنمارک را برای مدت شش ماه به اتحادیه اروپا ابلاغ کرد و این کنترل مرزی از روز ۱۶ سپتامبر آغاز خواهد شد.

این دستور تازه، به محدودیت‌هایی که از قبل در مرزهای زمینی با پولند، جمهوری چک، اتریش و سویس وجود داشت، افزوده خواهد شد.

خانم فایزر گفت که «تا زمانی که با سیستم جدید پناهندگی مشترک در سطح اروپا به حفاظت قوی از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا دست یابیم، باید کنترل‌ها را در مرزهای ملی خود بیش از پیش افزایش دهیم».

به گفته او، این موضوع به محدود کردن بیشتر مهاجرت‌های غیرقانونی و محافظت در برابر خطرات حاد «ناشی از اسلام‌گرایی افراطی و جنایات جدی» کمک خواهد کرد.

این دستور در شرایطی صادر می‌شود که دولت ائتلافی اولاف شولتز؛ صدراعظم آلمان، با فشار برای اتخاذ موضع سخت‌تر در قبال مهاجرت غیرقانونی مواجه است.

ماه گذشته، یک حمله مرگبار با چاقو در شهر زولیگن آلمان، به کشته‌شدن سه نفر منجر شد. عامل این حمله یک پناهجوی سوری بود که مدعی بود از گروه دولت داعش الهام گرفته بود. پیش از آن نیز یک مهاجر افغان با چاقو به یک مامور پولیس حمله کرده بود که او در اثر این حمله جان باخت.

پس از حملات اخیر و برای اولین بار آلمان ۲۸ تن از اتباع افغانستان که سابقه اقدامات مجرمانه داشتند را به افغانستان تحت کنترل طالبان اخراج کرد. طالبان نخست این افراد را بازداشت کردند اما بعداً گفتند که از آن‌ها تعهد گرفته و آنان را رها کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟