آلمان قانون تسهیل اخراج شهروندان خارجی حامی «تروریسم» را تصویب کرد

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185839

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که دولت آلمان پیش‌نویس تسهیل اخراج شهروندان خارجی حامی «تروریسم» را تصویب کرده است.

العربیه چهارشنبه‌شب، ۲۶ جون، به نقل از رابرت هابک، معاون نخست‌وزیر آلمان گزارش داده است که اسلام در آلمان ریشه دارد، اما «افراط‌گرایی اسلامی» جایگاهی در این کشور ندارد.

براساس پیش‌نویس تصویب‌شده، در صورتی که یک شهروند خارجی اقدام به حمله «تروریستی» یا از آن توصیف کند، از آلمان اخراج خواهد شد.

هابک در این مورد گفته است: «افرادی که با تمجید از تروریسم و جشن گرفتن جنایات بی‌رحمانه آن‌ها نظم اولیه لیبرال را نقض می‌کنند، حق ماندن خود در این کشور را از دست می‌دهند.»

به گفته وی، در این طرح دولت آلمان که نیاز به تایید پارلمان این کشور دارد، تصریح شده است که تمجید از خشونت‌ها در فضای مجازی، افراد را به اقدامات «تروریستی» تشویق می‌کند.

معاون نخست‌وزیر آلمان خاطرنشان کرده است: «اسلام در آلمان ریشه دارد، اما افراط‌گرایی اسلامی جایگاهی در این کشور ندارد.»

در همین حال، نانسی فایزر، وزیر امور داخله آلمان نیز هشدار داده است که «تحریک‌کننده‌گان اسلام‌گرایی» جایی در این کشور ندارند.

پدیده حمایت از اقدامات «تروریستی» پس از حمله اسراییل بر غزه، در شبکه‌های اجتماعی در آلمان افزایش یافته است.

گفتنی است که شماری زیادی از افراد در فضای مجازی از حمله با چاقو توسط یک پناه‌جوی اهل افغانستان بر گردهمایی «یک گروه ضد ‌اسلام سیاسی» در شهر مانهایم ستایش کرده‌اند.

این حمله سبب شده است تا دولت آلمان بحث روی طرح خروج پناه‌جویان افغانستانی از این کشور را که پس از سقوط افغانستان به دست طالبان متوقف شده بود، از سر گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟